sobota, 16 lipca 2011

Guru Joga - rozwój duchowy ludzkości

Guru Joga - Rozwój duchowy, oświecenie  i wyzwolenie 


Rozwój Duszy to Guru Joga! Guru Joga (Gurujoga, ang. Guruyoga) jest bardzo istotną praktyką we wszystkich szkołach duchowych hinduizmu, dżainizmu, sikhizmu, buddyzmu, w tym buddyzmu tybetańskiego i bon czyli w tradycji dharmicznej pochodzącej ze Świętych Wed. Występuje zarówno w indyjskich jak i tybetańskich sutrach jogi, tantrach, jak i w tradycji dzogczen. Rozwija bardzo bliski związek z mistrzem duchowym, z Guru (Guruh, lm. Guravah). Nieprzerwanie wzmacniając własne oddanie dla nauczyciela i mistrza duchowego, dochodzimy do miejsca, kiedy czyste oddanie wypływa z nas samych, z głębi serca i duszy. Stanowi to niewzruszoną i mocną podstawę praktyki rozwoju duchowego. Istotą Guru Jogi jest stopienie umysłu praktykującego z umysłem mistrza. 

Adi Śankaraćarya - Guru Yoga

Kto jest prawdziwym mistrzem i przewodnikiem duchowym? Mistrz, Śri Guruh, Święty Guru, Mistrz Przewodnik Duchowy, to źródłowo bezforemna, podstawowa natura świadomości, pierwotna świadomość będąca esencja wszystkich i wszystkiego, Sain, Adi. Nieliczni z żyjących nauczycieli duchowych przejawiają kwalifikacje Guru. Ponieważ żyjemy w dualizmie próżni kosmosu i formy czy kształtu, pomaga nam wizualizowanie owej natury świadomości, ćitta rupam, w pewnej formie takiej jak Mistrz Duchowy. W ten sposób możemy w zręczny sposób wykorzystać dualizm konceptualnego umysłu - wzmacniamy bowiem oddanie, zwracamy się w kierunku praktyki i wyzwalania pozytywnych właściwości. 

W tradycji dharmicznej często wizualizujemy Śiwa Boga jako Mistrza (guru) lub Buddę, który reprezentuje jedność wszystkich mistrzów. Jeżeli już praktykujesz, być może masz jakieś bóstwo medytacyjne do wizualizowania, na przykład Ramaćandra, Narayana, Dattatreya, Guru Rinpocze lub jakiegoś wielkiego archanioła. Ważne jest, aby pracować z linią przekazu, z którą ma się związek, ale powinieneś również zrozumieć, że wizualizowany przez ciebie dawny mistrz czyli Paramparamguru linii przekazu stanowi ucieleśnienie wszystkich mistrzów i bóstw medytacyjnych, z jakimi masz związek i wszystkich nauczycieli, od których pobierane były przez Ciebie nauki w duchowej szkole. Mistrz duchowy w Guru Jodze nie jest tylko jakąś osobą, ale esencją oświecenia i wyzwolenia, pierwotną świadomością, boską naturą, daiva rupą, która jest twoją prawdziwą naturą (satya rupa). Wszystko cokolwiek ktoś uczynił lub pomyślał przeciwko Guru, uczynił przeciwko sobie, przeciwko Boskiej Duszy, przeciwko wielkiej prawdziwej Jaźni, przeciwko Bogu. 


Mistrz (Guruh), taki aktualnie żyjący, jest również nauczycielem, od którego otrzymujesz nauki i instrukcje praktyki. W pochodzącej z Himalajów tradycji tybetańskiej jak i indyjskiej mówimy, że mistrz (guruh) jest ważniejszy od Ramaćandry, Kriszny, Dattatreya czy Buddy, ponieważ jest on bezpośrednim przekazicielem nauk, tym, który przekazuje mądrość Kriszny czy Buddy uczniowi. Bez żyjącego mistrza nie moglibyśmy odnaleźć drogi do Kryszny, Dattatreya czy Buddy. Powinniśmy wiec odczuwać takie do niego oddanie, jakie poczulibyśmy do Kriszny, Dattatreya czy Buddy, gdyby nagle pojawili się przed nami w tym świecie. Istnieją trzy główne fazy praktyki guru jogi: pierwsza to wizualizacja, druga żarliwe życzenia kierowane do guru, trzecia natomiast to przyjęcie czterech duchowych inicjacji inicjacji. Oddanie duchowe, poddanie ego wyzwolonej duszy jest jednak sercem medytacji na światło guru i w rzeczywistości samo w sobie już pozostaje silną praktyką duchową. Oznacza ono szacunek, lojalność, tęsknotę i głębokie zaufanie. Bez tych cech ziarno wyzwolenia wyschnie i zginie, podczas gdy dzięki oddaniu (Iśwara-prani-dhana) wszystkie doskonałe właściwości ścieżki oświecenia wzrosną i rozkwitną.

W guru jodze nie chodzi tylko o wzbudzanie jakichś uczuć w stosunku do wizualizowanej formy czyli postaci guruh. Robi się to w celu odnalezienia w sobie owego pierwotnego stanu umysłu czy serca, który jest tym samym, co umysł wszystkich twoich nauczycieli, wszystkich mistrzów takich jak Kriszna, Dattatreya, Patańjali czy Buddha i urzeczywistnionych istot jakie kiedykolwiek żyły. Kiedy stapiasz się sercem i duszą ze Śri Guru, zlewasz się także z pierwotną, prawdziwą naturą świadomości będącą prawdziwym przewodnikiem i mistrzem działającym w pełni u awatarów i awadhutów. Nie powinna to być jednak abstrakcyjna praktyka. Kiedy wykonujesz guru jogę, spróbuj poczuć tak intensywne oddanie, żeby włosy zjeżyły ci się na karku, łzy napłynęły do oczu, a serce otwarło się i wypełniło wielką przyjaźnią oraz radością. Stapiaj się z umysłem Śri Guru, który jest twoją oświeconą naturą świadomości, jedyną jaką zwykle spotykasz w życiu. W ten właśnie sposób należy praktykować guru jogę.

Gu­ru jo­ga jest prak­ty­ką duchową daną przez bogów (dewów) czy bodhisattwów, któ­ra dzię­ki bło­go­sła­wień­stwu naj­szyb­ciej pro­wa­dzi nas do ce­lu ludzkiego istnienia jakim jest Oświecenie i Wyzwolenie. Jej ty­be­tań­ska na­zwa, „La­me na­ldzior”, ozna­cza „jed­ność z na­tu­rą gu­ru”. Po­zo­sta­je ona za­rów­no kwin­te­sen­cją i fun­da­men­tem wszyst­kich pod­sta­wo­wych me­tod, jak też prak­ty­ką głów­ną duchowej drogi rozwoju. Ja­ko naj­wyż­sza na­uka Gu­ru Jo­ga mo­że zo­stać urze­czy­wist­nio­na w ta­kim sa­mym stop­niu przez każ­de­go, nie­za­leż­nie od zdol­no­ści uczniów - wiel­kich, śred­nich czy zwy­czaj­nych. Je­śli chce­my usu­nąć prze­szko­dy, ro­bić po­stę­py w prak­ty­ce rozwoju duchowego i otrzy­mać bło­go­sła­wień­stwo, nie ist­nie­je lep­sza ścież­ka niż me­dy­ta­cja na Guru, na światło i świadomość Śri Guruh. Dzię­ki otrzy­ma­ne­mu wsku­tek łasce praktykowania tej medytacji błogosławieństwu możemy po­stę­po­wać naprzód - wykonując fazę budującą i spełniającą (czierim i dzogrim) - aż do urzeczywist­nie­nia Wiel­kiej Do­sko­na­ło­ści, Mahasiddham. 

Guru Joga jest esencją wszystkich metod - jednocześnie jest najłatwiejszym ze wszystkich środków rozwoju, które stosujemy. Nie pociąga za sobą żadnego niebezpieczeństwa i zapewnia nieograniczone błogosławieństwo. Nie ma rozwoju duchowego człowieka bez praktykowania Guru Jogi z żyjącym mistrzem duchowym. Ponieważ Guru Joga jest bardzo skuteczną metodą rozwoju duchowego, jest agresywnie zwalczana przez piekielne siły demoniczne, przez ciemne i mroczne siły zła tej planety. Me­dy­ta­cja na Guru, Guru Joga, by­ła i jest głów­nym ele­men­tem prak­ty­ki wszyst­kich oświe­co­nych z In­dii, Chin i Ty­be­tu, sto­so­wa­no ją we wszyst­kich szko­łach i tra­dy­cjach medytacji, duchowości oraz mistyki i gnozy. Moż­na dzię­ki niej usu­nąć z umy­słu wszel­kie za­sło­ny, sto­pić się z umy­słem Gu­ru i spo­cząć w sta­nie cał­ko­wi­tej jed­no­ści, w ab­so­lut­nej na­tu­rze ca­łej rze­czy­wi­sto­ści. Dla­te­go po­win­ni­śmy za­wsze pie­lę­gno­wać Gu­ru Jo­gę i wy­ko­ny­wać ją ja­ko na­szą głów­ną me­dy­ta­cję. Także, kie­dy na­dchodzi czas śmier­ci, po­win­ni­śmy sto­pić swój umysł i serce z umy­słem i sercem Gu­ru - to bę­dzie naj­sku­tecz­niej­sza prak­ty­ka powrotu do Czystej Krainy Światłości. Podstawą praktyki świętej Guru Jogi jest starożytny indyjski traktakt „Śri Guru-Gita” Święta Pieśń Guruh”. Nie ma jogi ani tantry bez praktyki Guru Jogi!  

Śri Guru Lalitamohan Babaji

Om Guru! 

Om Śri Gurave Namah!  

OM! OM! OM! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

URAN - Oceany Wody na Księżycach i Astrologia

URAN - na księżycach oceany wody, a w astrologii najsłabsze wpływy Dwa księżyce Urana mogą mieć aktywne oceany pełne wody. Naukowcy uważają...