czwartek, 8 października 2015

Odosobnienia Medytacyjne Jogi

INDYWIDUALNE ODOSOBNIENIA MEDYTACYJNE 


Odosobnienie Medytacyjne to wydarzenie wyjątkowe. Ludzie zapędzeni w nieustającym zgiełku codziennego życia, zajęci pracą, nauką, karierą, obowiązkami rodzinnymi często czują się zagubieni i popadają w coraz większą monotonie pośród identycznych dni czują, że życie ucieka im przez palce. Godzina za godziną, chwila za chwilą.

Medytacyjne Odosobnienia Indywidualne to magiczny i mistyczny czas odkrywania wewnętrznego piękna, odczytywania mądrości natury w sobie, modlitwy wewnętrzne, słuchania mantr przyrody i tych śpiewanych przez wewnętrzną ciszę oraz własnym głosem. Niezwykle głęboki proces wewnętrznej przemiany duchowej. Jest to niezwykły proces umożliwiający przeżycie głębokiej transformacji oraz oczyszczenie pokładów podświadomości z negatywnych wzorców. Przebywając w milczeniu, w coraz głębszej medytacji, skupieniu w sobie czy raczej w Jaźni, coraz bardziej odsłaniamy swoją prawdziwą naturę. Z każdym dniem coraz bardziej rozpuszczamy warstwy blokujące przepływ radości, szczęścia i miłości. Odkrywamy drzemiące w nas talenty i jeszcze mocniej rozwijamy nasz potencjał drzemiący w głębinach Duszy. 

Mistyka i magia medytacji - Odosobnienia medytacyjne Lajów
Często w momentach samotności zamiast długo wyczekiwanego relaksu i przestrzeni na refleksje, ludzie zaczynają odczuwać dziwnie duszącą samotność, uczucie pustki, braku lub też nieprzyjemne napięcie pchające ich w różnego rodzaju ucieczki. Alkohol, seks, używki, telewizję, Internet. Nawet na spacerze czy jadąc autobusem wspomagają się muzyką, książką lub telefonem, byle tylko nie pozostać sam na sam ze sobą i pojawiającymi się uczuciami. Joga tantryczna jest pradawną wiedzą naukową, która oddziałuje na siedem czakr, linię suszumny (oś ciała) i aurę człowieka, na umysł i ciało. Nauczysz się podnosić swoją bioenergię, doznawać jej i przenikać dowolną sytuację, by osiągnąć równowagę. Śakti - Moc Duszy to twój twórczy potencjał, z którego możesz korzystać. 

Zanurzeni w tym niekończącym się pędzie, odcięci od swojego wnętrza, tłumiący emocje i pragnienia, nie są w stanie zbudować prawdziwych, głębokich relacji z innymi ludźmi, z najbliższymi. Budują fantomowe związki oparte na iluzorycznym poczuciu bezpieczeństwa, złudnej fasadzie stabilności, grzecznościowe relacje społeczne, powierzchowne i płytkie. Przychodzi jednak moment gdy chcą czegoś więcej od życia. Gdy zaczynają rozumieć, że niezależnie od tego gdzie mieszkają, jak zarabiają na życie, z kim spędzają czas, to od nich zależy jakość ich życia, samopoczucie, wewnętrzny spokój i jakość ich wewnętrznej i zewnętrznej rzeczywistości. 


Masz pełne prawo czuć się dobrze niezależnie od wszystkiego, w pełni otwierając się na wszystkie pojawiające się w Tobie emocje, przeżywając każdą chwile maksymalnie i w pełni, żyjąc z uczuciem wewnętrznego spokoju, harmonii, radości i wdzięczności, budując relacje oparte na prawdzie, życzliwości i współodczuwaniu. Masz absolutną możliwość dokonywać radykalnej przemiany swojego świata z każdym kolejnym dniem, codziennie wzrastając do życia w uważności, w duchowym świetle, prawdzie i miłości. To Twoje życie, zatem przeżyj je tak, jakby naprawdę miało znaczenie. 

Powstaje jednak pytanie: jak? Od czego zacząć, jak się za to wszystko zabrać? Jak poradzić sobie z całym nagromadzonym smutkiem, frustracją wyniesioną z pracy, lękiem przed odrzuceniem, negatywnymi emocjami płynącymi z użytkowych relacji z ludźmi. Jak rozpocząć proces głębokiej przemiany osobistej, integracji psychiki, oczyszczenia emocjonalnego i realnej praktyki duchowej. Jak zrobić pierwszy krok na drodze do wolności we wszystkich sferach życia? 

Rdzeniem i fundamentem odosobnienia medytacyjnego jest oczywiście praktyka. Praktyka technik kontemplacyjnych, pochodzących z różnych duchowych tradycji i systemów medytacyjnych, w tym praktyka Lajów, Magów czy Sufich. Doświadczony trener czy raczej Przewodnik Medytacji przeprowadzi Cię przez wachlarz najbardziej skutecznych, głębokich i mocnych ćwiczeń, dzięki którym ustabilizujesz swoją uwagę, oczyścisz umysł i uwolnisz zgromadzone i zastygłe w ciele emocje. 

Medytacja jest jedną z najbardziej zaawansowanych, a jednocześnie jedną z najprostszych metod pracy z własnym umysłem. Jej regularne praktykowanie pozwala dokonać jakościowych przemian w naszym postrzeganiu świata, poczuciu szczęścia, wdzięczności, spokoju wewnętrznego i pewności siebie. Ponadto, medytacja prowadzi do rozwoju zdolności poznawczych takich jak m.in. szybkości reakcji, sprawność zapamiętywania czy też umiejętność koncentracji. Techniki medytacyjne, szczególnie wschodnie, wykazują ogromną przydatność w kontekście pracy z własnymi stanami emocjonalnymi i myślowymi oraz utrzymywania szeroko rozumianej psychicznej równowagi i harmonii.

Wraz z rozwojem psychologii transpersonalnej i coraz większej popularności wschodnich systemów duchowych, będących odpowiedzią na potrzeby dzisiejszego człowieka, medytacja zwana na wschodzie dhyaną lub zen znalazła się w obszarze zainteresowań medycyny i neurobiologii. Przeprowadzono setki badań i eksperymentów udowadniających jej niesamowity, pozytywny wpływ na funkcjonowanie ludzkich mózgów i jakość ludzkiego zdrowia. Szczególnie odosobnienia medytacyjne prowadzone w czasie do tego przeznaczonym takim jak stare indyjskie Nawaratri - okres dziewięciu dni poświęconych na rozwój wewnętrzny i pracę z rozwijaniem Kundalini Śakti są najlepszą okazją do pogłębienia doświadczenia medytacyjnego i rozwinięcia indywidualnej praktyki duchowej z Mistrzem Przewodnikiem. 

Praktyka na odosobnieniach opiera się zarówno na medytacjach pochodzących z systemu Jogi jak i Tantry czy Sufizmu, a więc na uważności na zmysłach, uważnym jedzeniu, uważnej pracy, świadomości oddechu, świadomości nawyków i zachowań, obserwacji myśli, uważności emocji, skanowaniu ciała jak i na wielu przebadanych neurologicznie i poznawczo ćwiczeniach medytacyjnych pochodzących z medytacji wedyjskich w tym buddyjskich czy hinduistycznych oraz sufickich jak: medytacja współczucia, medytacja otwarcia, praktyka wdzięczności czy kontemplacyjna metoda duchowego uzdrawiania ciała oraz relacji z najbliższymi ludźmi znana jako Bhaiszadźjam (Bhaishajyam). 

Długość odosobnienia jest sprawą indywidualną. Dobrze rozpocząć od krótszych okresów, trwających jeden tydzień, dziesięć dni lub dwa tygodnie. Później można medytować przez trzy tygodnie lub miesiąc. Jeżeli planujemy dłuższe odosobnienie dobrze jest najpierw skonsultować to z Mistrzem Przewodnikiem Odosobnień. Na początku odosobnienia zwykle z pomocą Mistrza Przewodnika Odosobnień układamy i spisujemy plan dnia, który powinien być możliwy do zrealizowania. Nie należy popełniać błędu składania sobie obietnic, których nie będziemy w stanie dotrzymać. Ważne jest, żeby się trzymać wyznaczonego przez siebie planu i godzin medytacji oraz rytmu posiłków, najlepiej jednego lub dwóch na dobę. 

Całość Odosobnienia Medytacyjnego poprzedzona jest zwykle wykładem na temat natury umysłu i emocji, chyba że uczestnicy są już bardzo doświadczeni w praktykach odosobnieniowych. Cały wyjazd często rozpoczyna się warsztatem wprowadzającym, na którym poznajesz istotne metody skupienia i medytacji jako techniki pracy z umysłem i wnętrzem na odosobnieniu indywidualnym, dowiadujesz się jak utrzymywać zdrową postawę ciała, zadbać o swój kręgosłup podczas praktyki, a także dowiadujesz się jak działa dynamika ludzkiego umysłu, co oznacza poszerzoną i zawężona świadomość i jak praktykować wewnętrzną wdzięczność i współodczuwanie. 

Odosobnienie Medytacyjne to wydarzenie wyjątkowe dla wszystkich praktykujących metody Jogi, Tantry, Sufi czy Magii. Zwykle przynajmniej 7 do 10 dni oderwania od cywilizacji i od świata, z wyłączonymi telefonami, z daleka od laptopów i czatów, skupieni w sferze boskiej Duszy, Jaźni, Atmana. Kilka dni czy Tydzień bez ciągłej cywilizacyjnej paplaniny, bez Internetu, telefonów komórkowych, maili, portali społecznościach, bez grzecznościowych płytkich rozmów, bez masek i udawania. Kilka dni poznawania swojego umysłu, otwierania się na emocje, nawiązywania kontaktu z duchowym wnętrzem i najgłębszą prawdą uśpioną wewnątrz Duszy, Jaźni. 

Podczas odosobnienia przebywa się przez tydzień czy dekadę pełnych dni w malowniczym ośrodku położonym w samym sercu Beskidów, otoczonym przez lasy i góry. W miejscu otoczonym przez dziką, praktycznie nie dotkniętą przez cywilizację naturę, chociaż można zawsze spotkać jakiegoś turystę. Na całym odosobnieniu obowiązuje ścisły regulamin, który ma umożliwić człowiekowi praktykującemu medytację nawiązanie kontaktu z samym sobą, z głęboko schowaną wewnątrz boską Duszą, Jaźnią, i wyciszenie umysłu oraz emocji, a także zrobienie przestrzeni na wszystkie pojawiające się emocje i uczucia, które już od dawna, być może od wielu lat pragnęły być wysłuchane i zakończone. 

Utworzenie tak wyjątkowej i intymnej przestrzeni umożliwi również milczenie, które rozpoczyna się dnia pierwszego i zostanie zakończone dnia ostatniego. Poza ciszą odosobnienie stanowi również odwyk informacyjny, a więc odpoczynek od natłoku wiadomości, które docierają do nas każdego dnia z telewizji, radia, Internetu, środków masowego przekazu, czasopism i wszechobecnych reklam. Dopełnienie całości stanowi zbalansowana wegetariańska dieta joginów, która pozwala uczestnikom czuć się lekko zarówno na ciele jak i na umyśle, dając im jednocześnie energetyczne wsparcie podczas intensywnych praktyk medytacyjnych. 

Proces samooczyszczania przez introspekcję z pewnością nie jest łatwy – wymaga ciężkiej pracy nad sobą. Jedynie dzięki własnemu wysiłkowi można w takiej technice praktyki osiągnąć rezultaty. Nikt tego za nas nie zrobi. Dlatego medytacja w odosobnieniu będzie odpowiadała tylko tym, którzy mają wolę podjęcia poważnej pracy i chcą przestrzegać zasad dyscypliny będącej integralną częścią praktyki ustalonej dla zapewnienia medytującym korzyści i bezpieczeństwa. Tydzień czy dziesięć dni to z pewnością bardzo krótki czas na spenetrowanie najgłębszych poziomów nieświadomego umysłu i nauczenie się, jak usuwać tkwiące tam kompleksy. W tym czasie nieprzerwana praktyka w odosobnieniu jest nieodzownym warunkiem osiągnięcia rezultatów. 

Reguły Odosobnień Medytacyjnych nie służą wygodzie nauczyciela czy kierownika duchowego, nie są też negatywnym spadkiem po jakiejś ortodoksyjnej tradycji i ślepej wierze zorganizowanej religii. Powstały one w oparciu o wieloletnie doświadczenia tysięcy medytujących i mają charakter zarówno naukowy jak i racjonalny. Przestrzeganie pewnych zasad na odosobnieniach stwarza atmosferę bardzo sprzyjającą medytacji; łamanie ich burzy ją i utrudnia, a także produkuje negatywny karman. Ci, którzy nie są gotowi do podjęcia takiego wysiłku medytacyjnego jak odosobnienie indywidualne, zmarnują swój czas, a ponadto będą przeszkadzali innym osobom zdecydowanym poważnie pracować nad sobą. Przyszli uczestnicy powinni także rozumieć, że opuszczenie odosobnienia przed jego zakończeniem dlatego, że przestrzeganie reguł okazało się zbyt trudne, byłoby bardzo niekorzystne i niewskazane. Również niepomyślna byłaby sytuacja, w której uczeń musiałby być poproszony o opuszczenie kursu po wielokrotnym, bezskutecznym zwracaniu mu uwagi za nieprzestrzeganie istotnych zasad dyscypliny. 

Medytowanie w warunkach odosobnienia nie jest ucieczką przed światem, lecz rozszerzeniem horyzontu naszych doświadczeń, prezentem dla nas samych i świata. Dojrzałość i psychologiczny nadmiar są niezbędną podstawą, przede wszystkim dla dłuższych odosobnień medytacyjnych. W ich trakcie rzeczywiście jesteśmy konfrontowani z wieloma wrażeniami, które dawniej były głęboko ukryte w naszym umyśle, lub które z niego wypieraliśmy. Harmonogram odosobnień dobrze jest ustalić razem z doświadczonymi nauczycielami i przewodnikami Odosobnień Medytacyjnych. 

Uczestnicy Odosobnienia Medytacyjnego muszą zadeklarować chęć podporządkowania się przewodnictwu i instrukcjom nauczyciela czy przewodnika odosobnienia przez cały okres trwania odosobnienia, to znaczy przestrzegania zasad dyscypliny i medytowania dokładnie według wskazówek nauczyciela, bez ignorowania jakiejkolwiek ich części czy dodawania do nich czegokolwiek. Akceptacja ta powinna być wyrazem zdrowego i konsekwentnego świadomego wyboru i zrozumienia ścieżki oraz metod praktyki. Zaufanie do nauczyciela i techniki jest niezbędne dla odniesienia sukcesu, gdyż pilna i sumienna praca jest możliwa tylko wtedy, jeśli uczeń potrafi zaufać i rozsądnie pracować. Program praktyki indywidualnej oraz wszelkie wątpliwości i problemy, jakie mogą się pojawiać, należy zawsze wyjaśniać podczas rozmów z nauczycielem czy przewodnikiem odosobnień. 

Tradycyjne siedmiodniowe czy dziesięciodniowe Odosobnienie Medytacyjne zapewnia zaangażowanym w praktykę adeptom czas i przestrzeń do nauki znanej w Dhjanie, Tantrze, Zen, Czan, Bon czy Sufi metody, zwanej cichą Iluminacją, i do coraz głębszego wchodzenia w wewnętrzną Prawdziwą Jaźń. Jest to praktyka prosta, a jednocześnie trudna. Skoncentrowana praktyka medytacyjna może doprowadzić do otwarcia umysłu, które pozwala zatrzymać się i odnaleźć spokój, jasność, przestronność i wyraźny wgląd w Dharmę. Na odosobnieniu w ciepłej i wspierającej atmosferze przedstawione zostają nauki i metody medytacji zaczerpnięte od Mistrza Dharmy. Instrukcje dotyczące praktyki, wykłady i indywidualne spotkania są dostosowywane do mentalności ludzi świeckich o różnej umysłowości i zapleczu kulturowym. Spokojny harmonogram tradycyjnego Odosobnienia Medytacyjnego przewiduje zwykle wczesne poranne wstawanie, medytacje, gimnastykę z asanami i pracę. Całość wymaga lepiej skupionego, wytrwałego wysiłku, podjętego z odprężonym umysłem. Wielu adeptów medytacji doświadcza wyraźnych wglądów, dzięki którym kroczą potem drogą Bodhisattwy, Saoszjanta czy Sanatana Dharmy z większą pewnością i głębszym spokojem. 

Medytacja suficka zwana muraqabą jest wielowiekową, sprawdzoną duchową praktyką, która pomaga w lepszym rozumieniu funkcjonowania ludzkiej intuicji i daje możliwość głębokiego wglądu w duchową naturę człowieka. Mistrzowie suficcy jako spadkobiercy perskich szkół magów uważają, że człowiek, prócz umysłu posiada również inne ośrodki świadomości, z których serce (del) należy do najważniejszych. Oczyszczając i polerując serce dzięki autentycznej sufickiej praktyce, serce staje się lustrem, które odbija Światło Prawdy. Dzięki praktykom uczeń uzyskuje duchowy wgląd, który pomaga mu w budowaniu lepszych relacji z Bogiem (Xuda, Khuda), ludźmi i całą Naturą. 

Z nauk sufich i ich ciągle magicznych praktyk duchowych mogą dziś czerpać duchowe korzyści i podążać drogą samodoskonalenia osoby różnych wyznań i tradycji duchowych. Nauki mądrości pomagają w kształtowaniu ludzkiego charakteru i w tworzeniu relacji z wyznawcami innych religii, relacji opartych na wzajemnym zrozumieniu, akceptacji i empatii. Pomagają również w budowaniu zdrowego modelu dla młodzieży i przyszłych pokoleń. Warunkiem tworzenia duchowej kultury pokoju jest osiągnięcie wpierw wewnętrznego pokoju w naszym sercu. Świat będzie lepszy tylko wtedy, kiedy my sami staniemy się lepsi i doskonalsi. Relacje międzyludzkie muszą być budowane nie na rywalizacji, chciwości i egoizmie, ale na empatii, akceptacji, prawdzie i miłości i aby te cechy wprowadzić w życie, należy je wpierw wyrobić w sobie. Nie ma zewnętrznej siły, która by zmusiła ludzi to bycia lepszymi, bo ta siła nie znajduje się na zewnątrz, ale wewnątrz nas. Przemiana leży w możliwościach każdego człowieka. 

Odosobnienia medytacyjne przeznaczone są szczególnie dla osób które podjęły już intensywniejszą praktykę medytacyjną, brały wiele razy w kilkudniowych zajęciach medytacyjnej Jogi, takiej jak Krija Joga, Laja Joga, Hatha Joga, Radża Joga, Bhaiszadźja, Wadźrasattwa, Szambala, Sahadża Joga, Tantra Joga, Kundalini Joga, Bhakti Joga, Dewa Joga, Zen, Wipaśjana (Vipassana), Chan, Sufi Tariqat, Maga Raah, Doskonalenia Umysłu, Diamentowego Umysłu, Misterium Magów czy okultystyczne medytacje teozoficzne i różokrzyżowe. Odosobnienia medytacyjne służą w szczególności pogłębieniu inicjacyjnych praktyk ścieżki duchowej, w tym ścieżki okultystycznej czy magicznej w rozwoju duchowym. Trening obejmuje kilka sesji medytacji każdego dnia wedle indywidualnych wskazań Mistrza Przewodnika Odosobnień Medytacyjnych doświadczonego w prowadzeniu indyjskich Muni - milczących mędrców przebywających w głębokich Odosobnieniach Medytacyjnych nawet przez wiele lat. Odosobnienia Medytacyjne kultywowane są zarówno przez indyjskich i tybetańskich Joginów i Tantryków, jak przez Sufich, Druidów czy perskich Magów. 

W dawnych czasach w Indii, Pamirze, Persji, Ałtaju czy Tybecie ludzie mieli sporo czasu na odosobnienia i na praktykę medytacji w życiu codziennym. W zachodniej części świata, w szalonych czasach, w których żyjemy w XX i XXI wieku, nie zawsze jest to takie łatwe. Od zamykania się na lata w odludnych jaskiniach znacznie bliższe jest ludziom zachodu tzw. wewnętrzne odosobnienie, czyli utrzymywanie czystego poglądu na co dzień. Gdy cały czas będziemy utrzymywać pogląd Wielkiej Pieczęci Inicjacji, stopniowo głęboki rozwój będzie możliwy poprzez codzienne doświadczenia. Jeśli jednak decydujemy się na Indywidualne Odosobnienie Medytacyjne, musimy się do tego odpowiednio przygotować. Wybieramy miejsce, na przykład jeden z ośrodków odosobnieniowych i rezerwujemy termin. Warto również zastanowić się nad tym, jak długo chcemy intensywnie medytować (tydzień, 10 dni, trzy tygodnie, miesiąc czy tradycyjną ćillę przez sześć tygodni czyli dobrych 40 dni) oraz ile sesji medytacyjnych w ciągu dnia zamierzamy wykonać (zwykle robi się trzy, cztery lub pięć). Ważny jest także dobór praktyk bazujących na praktyce indywidualnej otrzymanej poprzez proces duchowej Inicjacji, Wtajemniczenia. Powinniśmy skupić się na jednej i ewentualnie wspomagać ją inną: na przykład jako główną wybieramy Czysty Umysł i urozmaicamy ją mantrami oraz pokłonami i mudrami. 

Można również zawsze podejść do czuwającego nad procesem Mistrza Odosobnień, poprosić o błogosławieństwo na odosobnienie i konkretną praktykę w określonym terminie. Całość przeplatamy ruchem na świeżym powietrzu lub lekturą Dharmy. Ważne jest, by nie przeszkadzać umysłowi, nie zbierać ze sobą telewizora ani komputera i koniecznie ograniczyć rozmowy telefoniczne, wyłączyć telefony. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i pytań, warto skonsultować się z zaufanym Nauczycielem i Mistrzem Przewodnikiem. Odosobnienia Medytacyjne umożliwiają lepsze utrzymywanie przytomności umysłu i wglądu do wnętrza. Ograniczamy zewnętrzne wrażenia i w ten sposób dokładniej widzimy wewnętrzne procesy, możemy na nie lepiej wpływać. Jesteśmy wyciszeni, mniej rozproszeni, wchodzimy głębiej w praktykę medytacyjną, w Dhjanę. 

Klasycznie dzielimy odosobnienia na wewnętrzne, czyli utrzymywanie najwyższego poglądu w codziennym życiu, i zewnętrzne: indywidualne i grupowe. Na te indywidualne udajemy się z definicji sami, mogą one mieć charakter otwarty lub zamknięty. Zamknięte odosobnienia tym różnią się od otwartych, że poza solidną dawką medytacji, fundujemy sobie izolację od innych ludzi – nawet pomiędzy sesjami – unikamy nie tylko rozmów, ale też kontaktu wzrokowego. Odosobnienia grupowe polegają na tym, że wiele osób jednocześnie wykonuje wspólnie tę samą praktykę – są one, w większości przypadków, utrzymane w konwencji otwartej. Nie mogą brać w nich udziału osoby nie wykonujące danej praktyki inicjacyjnej. Takie odosobnienia odbywają się zazwyczaj w ośrodkach odosobnieniowych pod okiem doświadczonego nauczyciela lub Mistrza Przewodnika Odosobnień. 

Odosobnienia są przeznaczone dla dojrzałych ludzi z Sanghi. Tych, którzy chcą zanurzyć się głębiej w umyśle, utrzymują kontakt z Lamą i z ośrodkiem, a nie dla introwertyków uciekających przed życiem lub osób pogrążonych w depresji. Odosobnienie to nie terapia lecz świadoma, intensywna praca z umysłem. Nie powinniśmy więc zmuszać nikogo do odbycia odosobnienia. Jest to kwestia dobrowolna i indywidualna. Czas, który poświęcamy na odosobnienie jest bardzo cenny, jednak wielu z nas ma kłopot z tym, by go znaleźć. Dlatego właśnie powinniśmy go właściwie wykorzystać.

Na odosobnienie indywidualne Lajów, Magów czy Sufich weź ze sobą: śpiwór lub koc do ćwiczeń i siedzenia, kalosze lub dobre adidasy, obuwie domowe, odzież do wychodzenia w góry na samotne medytacje, latarkę. Przydatne są chusty do okrywania ciała w czasie medytacji. Posiłki (w przerwie praktyk) czy posiłek aranżujemy z własnego, czysto wegetariańskiego pożywienia – wcześniej zakupionego w okolicznym sklepie. Uczymy się samodzielności i odpowiedzialności za swoje życie i duchową praktykę. Podczas odosobnienia wskazane jest wyłącznie jarskie odżywianie odpowiednie dla Joginów, Munich, Magów czy Sufich. Noclegi: w pokoju jedno lub dwuosobowym na łóżkach z pościelą. Proszę dowiadywać się o miejsce zajęć u organizatorów i zgłaszać uczestnictwo jak najwcześniej, a to ze względu na potrzebę wcześniejszego zarezerwowania miejsca. Każdy osoba uczestnicząca pokrywa swoje koszty noclegów i wynajmu ośrodka na odosobnienie, jednakże dla Mistrza Przewodnika Odosobnień Medytacyjnych za naukę i pomoc w rozwijaniu praktyk inicjacyjnych datki są dobrowolne. 

Serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych chcących rozwijać i pogłębiać indywidualną inicjacyjną praktykę duchową. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Oświecenie i pokuszenie przebudzonych

Oświecenie, iluminacja duchowa, przebłyski oświecenia, duchowe urzeczywistnienie...  Joga tradycyjna czy klasyczna opisuje zasadniczo c...