Seksowne piękno płciowe i demoniczne pokuszenie
Piękno drugiej płci często jest złudne niczym miraż na pustyni, o czym chociażby Siddhartha Gautama Buddha uczył, i to własnym przykładem. Mara Asura ja i Mara Asuri (Marya, Mara, Māra) jest bowiem piekielnym demonom lub piekielną demonicą, istotą piękną, uwodzicielską, zmysłową, erotyczną ale zwodzicielską i niszcząco szkodliwą. Buddha się jednakże nie dał nabrać na to piękno, które szczebiocąc o miłości i rozkoszach chciało go oderwać od duchowej drogi i praktyki, oderwać od dharmy i sanghi, uniemożliwić dalszy rozwój duchowy, a potem skierować w ciemność chaosu i mroku. Nie po pięknie ciała czy słodkich słówkach cenimy nasze partnerki czy partnerów, ale po tym czy i jak bardzo wspierają naszą praktykę duchową, medytację, a także służbę duchową...
Trzy demonice, córki Mary kuszą i uwodzą Siddhartha Gautama Buddę |
Wedle ezoterycznego buddyzmu oraz wedle taoizmu, częściej to kobiety swoim uwodzicielskim czarem odwodzą mężczyzn od kultywowania duchowej drogi, uniemożliwiają lub chociaż mocno ograniczają praktykę duchową (medytację, uczestnictwo w praktykach grupowych). Bywa także czasem, że w związku miłosno-erotycznym, obie osoby, będąc dla siebie atrakcyjnymi - wzajemnie odciągają się od kultywowania dharmy i praktyki duchowej. Można wtedy powiedzieć, że siły zła poprzez aspekt pociągu i skłonności miłosno-erotycznych działających przez dwie najniższe ćakry tułowia - wpływają destrukcyjnie na każdą ze stron miłosnej pary.
Jeśli związek z kimś jest pełen napięć, kłótni czy pomysłów i planów drugiej strony, które utrudniają medytację, praktykę indywidualną lub grupową czy służbę duchową - to jest to związek z demoniczną osobą (Marą, Asurą), który nie rokuje dobrze na przyszłość. Tak czy owak zarzucenie czy osłabienie nauki i praktyki duchowej, osłabienie związku z trzema klejnotami, guru, dharmą i sanghą, chociażby tylko przez jedną ze stron miłosno-erotycznej pary - zawsze zrodzi góry złego karmana, wytworzy w swych skutkach takie fatum, przez które z czasem taki zdemoniały związek ulegnie dekonstrukcji, rozpadowi, stanie się zgniły. Niektórzy mogą się potem nawet czuć (także w przyszłych wcieleniach) jako przeklęci przez życie czy niebo, przeklęci przez Boga. Wiele takich osób spotykamy, których dzisiejszy pech i kiepski los są bezpośrednio skutkiem złych działań przeciwko Trzem Klejnotom (guru, dharma, sangha) w dawnych ich życiach (w dawnych wcieleniach czy okresach życia)...
Ciemnym siłom z niższych kręgów istnienia, z podziemia, najłatwiej wpływać na ludzi podłączając się do kanału energetycznego zwanego Kuhu, który łączy narząd płciowy człowieka z lotosem muladhary i swadhiszthany czyli z dwoma podstawowymi lotosami w tułowiu. Kuhu to kanał (nadi) energii miłosno-erotycznej. Dlatego zły wpływ ciemnych demonicznych duchów na rozwój duchowy pojawia się w relacjach miłosno-erotycznych z mrocznymi osobami o demonicznym charakterze, często starannie skrywanym w pierwszym kontakcie, a ujawnianym dopiero po omotaniu swojej ofiary, ofiary miłosnych zauroczeń i erotycznych igraszek z czymś co piękne jest tylko z zewnątrz. Dlatego patrzymy na piękno duszy i charakteru, a nie na piękno ciała i słodycze rozkoszy zmysłowych. Szczególnie unikamy piękna połączonego z próżnością (piękne lub przystojne pustaki) i narcyzmem.
Demonice, córki Mara Asura kuszą i uwodzą Siddhartha Gautama Buddę |
Ze szkaradnej działalności odwodzenia bliskich sobie osób od praktyki duchowej, z odwodzenia od Trzech Klejnotów (Guru, Dharmy i Sanghi) rodzi się bardzo ciemny i zły karman, bardzo zły los na przyszłość. Złego losu, ciemnego karmana doświadczy też każda osoba, która poddała się pięknym acz demonicznym kusicielom czy kusicielkom, ograniczyła lub porzuciła kultywowanie dharmy, porzuciła naukę, wspólnotę i praktykę duchową, zrezygnowała z praktyk wspólnotowych czy służby duchowej.
Kiedy Siddhartha Gautama Buddha zasiadł na 49 dni (siedem tygodni) nieustającej medytacji po drzewem bodhi (indyjskim figowcem), rozpoczął się proces jego wielorakiego kuszenia, podobnie jak to było w czasie medytacyjno-modlitewnych odosobnień Jezusa Chrystusa na pustyni. Siddhartha Gautama jest kuszony, by wstał spod rozłożystego figowca indyjskiego i przerwał głęboką medytację, by przerwał samadhi (świetlistą ekstazę boskości). Mara (Māra) czy Marya, jak zwie się w sanskrycie Szatan i Aryman, bombarduje go złymi wieściami, podsuwa ekscytujące erotyczne wizje, napuszcza rozbestwione żywioły przyrody, przysyła swoje córki, demonice Mary o wysublimowanej piękności i zmysłowości. Demoniczna istota, Mara (Māra) żąda dowodów, że Siddhartha Gautama nie jest szarlatanem, że nie szuka tylko rozgłosu czy uwielbienia tłumów. Lecz tak jak Jezus Chrystus na pustyni, Siddhartha Gautama nie ulega kusicielowi, nie ulega demonicom kusicielkom pomimo ich nadprzyrodzonej piękności i powabnych kształtów, a świadczy za nim Bogini Ziemia, Prithiwi Dewi której Siddhartha Gautama dotknął dłonią atakowany przez kusicielską Marę, Asurę. "Ja jestem jego świadkiem" – odzywa się Ziemia głosem gromu. W Księgach buddyjskich znajdziemy wzmianki o różnych sytuacjach, przy których Māra (Marya) objawia się Buddzie i jego duchowym uczniom, zarówno kobietom jak i mężczyznom, w celu odciągnięcia ich od obranej ścieżki, w celu oderwania od Trzech Klejnotów: Guru, Dharmy i Sanghi. Marę, Mara Asurę, wyobrażano sobie jako przywdziewającego różne postacie w celu realizacji swych nikczemnych planów, postacie zarówno żeńskie jak i męskie.
Māra jest starym piekielnym demonem pokuszenia i wypaczenia, który przybywa ze swoimi „mrocznymi zastępami” i próbuje duchowych praktyków zaślepić pożądliwymi myślami, lękami, wątpliwościami, błędnymi wyborami. Māra nosi swoje imię kojarzone ze śmiercią, ponieważ próbuje niszczyć wszystkich, którzy pragną umknąć jego niewidzialnemu panowaniu poprzez owładnięcie mocą ciemności, mrocznym żądzom. Demon oraz demonica Mara posiada ogromną moc ciemności (czarnego promienia) połączoną z wielką nieprawością skierowaną głównie w stronę świętych osób i tych, którzy dążą do świętości, do uduchowienia i doskonałości, aby ich zdeprawować, wykoleić, wypaczyć. Obiekty erotycznego pożądania, piękne kobiety i przystojni mężczyźni, jakie podsuwa Mara, można przyrównać do gówna lub trucizny w ładnym i atrakcyjnym opakowaniu. Z zewnątrz opakowanie jest piękne i wspaniałe, ale wewnątrz skrywa się okropne paskudztwo. Kto odpakuje taki prezent z chwil pokuszenia, staje się osobą zatraconą.
Nawet niewielka dezaprobata dla praktyki duchowej człowieka ze strony erotyczno-miłośnie bliskiej osoby uważana jest za przejaw działania demona Mara (Māra) i jego mrocznych legionów, gdyż podstawową działalnością Mara Asura jest okazywanie dezaprobaty dla duchowej nauki i praktyki, dla medytacji i modlitwy, dla kultywowania właściwych relacji z Trzema Klejnotami: z Guru, Dharmą i Sanghą.
Trzy demonice, córki Mary kuszą i uwodzą Siddhartha Gautama Buddę |
Jedno z kuszeń jakie przeszedł Siddhartha Gautama Buddha miało miejsce krótko po doświadczeniu Oświecenia. Nawiedzały go wtedy trzy kolejne córki Māry, piękne i powabnie czarowne demonice: Tanha, Arati (Aarati) i Raga (Rāga), które w oczywisty sposób stanowią personifikację trzech z dziesięciu legionów armii demona Māry. Przyjmowały one rozliczne formy, różny wiek i urodę, obłaskawiały Gautama Buddhę pochlebstwami, miłymi słówkami, komplementami, słodkimi pieszczotami i wszelkimi kobiecymi wdziękami. Niemniej ich próby także poszły na marne, a one same musiały uznać swoją porażkę. Imiona tych kolejnych demonicznych piękności zmysłowych mówią wiele o tym, przez jakie typy osób w relacjach miłosno-erotycznych pojawiają się pokuszenia i zwiedzenia.
Tanha to wola życia, osoba zachęcająca do hedonistycznego szukania uciech w materialnym świecie, do uciech i rozkoszy oraz zdobyczy cielesnych czy materialnych - wszystko po to, aby zmniejszyć kontakt z Boskim Źródłem i "zająć się życiem" zamiast medytowaniem czy duchową służbą. Z czasem pogrążasz się w sprytnie sterowanej pogoni za "króliczkami doczesności" zamiast uczestniczyć w wytrwałym dążeniu do prawdy i duchowego urzeczywistnienia, a wzniosłe ideały gdzieś ci się rozmywają i zatracają. Można powiedzieć, że pracujesz na lepszy samochód którym nie będziesz jeździć, na coraz droższe wczasy na których nie ty się bawisz, albo budujesz dom, w którym nie będzie miejsca na duchową praktykę ani na kultywowanie dharmy.
Arati (Aarati) to dosłownie uwielbianie i adorowanie czyli osoba, która chce aby ją podziwiać, cenić, wielbić, oczywiście rezygnując z wielbienia bóstw czy Guru na jej rzecz. Arati z legionów demona Mary to demoniczna asurzyca czy asurek co chce robić ci za bóstwo do uwielbiania i adorowania, stać się twoim obiektem kultu. Z czasem coraz częściej adorujesz, czcisz i wielbisz demoniczną istotę z jaką wiążesz się emocjami miłosno-seksualnymi, a coraz rzadziej adorujesz bóstwa, guru czy bodhisatwów. W skrajniejszej postaci adorowane są organa seksualne demonicznej osoby, oczywiście koniecznie w tych godzinach, w jakich normalnie odbywało się medytację czy studiowanie dharmy.
Raga (Raaga) to bardzo silna więź, silna skłonność, przywiązanie i uwiązanie, nieprzezwyciężalny pociąg powodujący, że w istotnych i krytycznych momentach wybierzesz tę osobę zamiast właściwej na duchowej drodze medytacji czy służby duchowej. Demonice typu Raga-Asuri zagajają coraz częściej w taki sposób: "no nie idź dziś na ten trening, przecież zawsze tylko na treningi chodzisz, dzisiaj mam dla ciebie coś specjalnego, chodź ze mną. Oczywiście, nie wiesz, że jest to początek drogi do upadku duszy i podróży do piekieł - za słodką, piękną i powabną istotą demoniczną. Złe siły ciemności z łatwością działają poprzez osoby łatwo im uległe, podatne na demoniczne wpływy, a po takim działaniu często mogą nawet nie kojarzyć świadomie, że służyły za narzędzie demonicznego pokuszenia i zwiedzenia.
Kiedy pojawiają się w relacji miłosno-seksualnej takie klimaty jak opisane w trzech imionach jego demonicznych córek, lepiej zrezygnować jak najszybciej, bo nawet jak osobę z demonicznymi tendencjami okiełznamy na jakiś czas wymuszając poddanie się duchowej dyscyplinie, to po pewnym czasie i tak rozpocznie swoją mroczną wojnę na nowo, niejako z nową dawką mocy od swojego ciemnego władcy jakim jest nieustający w kolejnych perfidnych atakach demon Mara.
Jedna z zasad dharmy, sanatanadharmy powiada, że obowiązkiem każdego z małżonków jest dbać o rozwój duchowy, naukę i praktykę medytacji oraz o postęp duchowy drugiej połowy w związku małżeńskim.
Biada tym, którzy ignorują takie wzniosłe zasady, albowiem wiele złego karmana wyprodukują sobie na przyszłe życie (lub nawet na wiele żywotów/wcieleń)...
Trzy demonice, córki Mary kuszą i uwodzą Siddhartha Gautama Buddę |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz